Προμηθεύς Πυρφόρος

Δράσεις του Πολιτιστικού Συλλόγου "Προμηθεύς Πυρφόρος" με έδρα την Θεσσαλονίκη

Περί του Συλλόγου «Προμηθεύς Πυρφόρος»

Το Καταστατικό του Συλλόγου: Πατήστε εδώ

Το Δ.Σ. του Πολιτιστ. Συλλόγου «Προμηθεύς Πυρφόρος»

Ο Πολιτιστικός Σύλλογος

«Προμηθεύς Πυρφόρος»


και ορισμένες θέσεις για το θεσμικό πλαίσιο των συλλόγων


Εκδηλώσεις Προμηθείων και Σύλλογος Προμηθεύς Πυρφόρος

Η μη ύπαρξη ενός νομικού πλαισίου προστασίας του θεσμού των Προμηθείων, οδήγησε από πολύ νωρίς σε προβληματισμούς για την κάλυψη αυτού του κενού. Με τη λήξη των Προμηθείων 2008, αποφασίστηκε να δοθεί οριστική λύση στο ζήτημα αυτό ώστε να θωρακιστεί νομικώς η διοργάνωση από οποιαδήποτε πιθανή εξωτερική επιβουλή, για να διευκολύνεται στις αναγκαίες επαφές της με δημόσιους παράγοντες αλλά και για τη δημιουργία εκ παραλλήλου ενός σταθερού πυρήνα ανθρώπων που θα εργάζονται  για τις πρακτικές ανάγκες της διοργάνωσης. Η απόφαση αυτή πάρθηκε από την πλειοψηφία της Επιτροπής Προμηθείων 2008, τα οποία μέλη της πλειοψηφίας εκείνης (με δύο αντικαταστάσεις οικειοθελώς παραιτηθέντων μελών στη συνέχεια) συγκρότησαν την Επιτροπή Προμηθείων 2009.

Εκείνη η απόφαση της Επιτροπής Προμηθείων, και πάντα με τη σύμφωνη γνώμη και συμμετοχή των μελών της στις διεργασίες που ακολούθησαν, οδήγησε στη δημιουργία του σχήματος του «Προμηθέως Πυρφόρου».

Κατά τις διεργασίες εκείνες, ένα από τα πρώτα ζητήματα στα οποία έπρεπε να δοθεί απάντηση, ήταν η νομική μορφή του πλαισίου που θα έπρεπε να έχει το νέο αυτό σχήμα.

Ποια η σημασία της μορφής του νομικού πλαισίου

SMALLixor2web

Ο προβληματισμός για τη μορφή του νομικού πλαισίου ως προς το παραπάνω ζήτημα, εστιάστηκε σε δύο κατευθύνσεις: το αν θα πρέπει το σχήμα νομικής θωράκισης των Προμηθείων να έχει εταιρική ή το αν θα πρέπει να έχει σωματειακή μορφή.

Και οι δύο μορφές είχαν τα υπέρ και τα κατά τους. Καθοριστικό κριτήριο όμως για την τελική επιλογή της νομικής μορφής απετέλεσε το ότι στην πρώτη περίπτωση, τα αρχικά μέλη της εταιρείας θα ήταν εκ προοιμίου μόνιμα και ισόβια ενώ τα υπόλοιπα μέλη δεν θα είχαν κανένα κατοχυρωμένο νομικώς δικαίωμα. Στη δεύτερη περίπτωση (της σωματειακής μορφής), όλα τα μέλη του νέου σχήματος θα είχαν πλήρη δικαιώματα και υποχρεώσεις και τα πράγματα θα υπόκειντο σε μια μόνιμη δυναμική δημοκρατικών διαδικασιών.

Επιλέχθηκε η σωματειακή μορφή γιατί κοινή πεποίθηση όλων ήταν ότι ο Έλληνας, για να είναι Έλληνας, πρέπει να μετέχει ενεργά στα κέντρα λήψης αποφάσεων. Διότι με συνελεύσεις («εκκλησίες») διατρανώθηκαν οι δημοκρατικοί θεσμοί των προγόνων μας (αντανάκλαση της Ομηρικής Ολύμπιας συνύπαρξης και αρμονίας όπου, όπως γνωρίζουμε, και οι Θεοί συνεδρίαζαν και είχαν συνελεύσεις). Όπως επίσης το ότι ο Έλληνας θα πρέπει να έχει αναφαίρετα το δικαίωμα λόγου οπουδήποτε συμμετέχει, αλλά και το δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι.

Κατόπιν τούτων, με πρωτοβουλίες της Επιτροπής Προμηθείων και μέσα από διαδικασίες ζυμώσεων και αρκετών συνεδριάσεων όλων των ενδιαφερομένων μελών, καταρτίστηκε το καταστατικό του νέου συλλόγου (με προσωρινό Δ.Σ. υπό την προεδρεία του Γεωργίου Αγρόδιου)* και κατατέθηκε προς έγκριση στο πρωτοδικείο. Το καταστατικό εγκρίθηκε τον Ιούνιο 2009 και ακολούθησε η εγγραφή του στα μητρώα του κράτους.

Η νομική κάλυψη των εκδηλώσεων των Προμηθείων κατοχυρώθηκε με ειδικό άρθρο του καταστατικού και έκτοτε η διοργάνωση έχει «λυμένα» τα χέρια της απέναντι σε οποιουσδήποτε δημόσιους, κρατικούς κλπ φορείς αλλά και σε οποιεσδήποτε επιβουλές εξωθεσμικών ή άσχετων με το ελληνοπρεπές κίνημα παραγόντων.

* Στις 21/9/09 διενεργήθηκαν οι πρώτες τακτικές αρχαιρεσίες του συλλόγου, και στη συνέχεια το 2011, το 2014 και το 2016. Για να γνωρίσετε τη σύσταση του παρόντος Δ.Σ. μετά απο τις τελευταίες εκλογές (7/2/2016) πατήστε εδώ.

Δραστηριότητες του Προμηθέως Πυρφόρου

Παρόλο που αφορμή του νέου συλλόγου απετέλεσε η νομική κατοχύρωση και η επιμέλεια της διοργάνωσης των Προμηθείων, ωστόσο ο ενθουσιασμός και η δυναμική των μελών μετέτρεψαν τον Προμηθέα Πυρφόρο σε ένα ζωντανό κύτταρο της ζωής στη Θεσσαλονίκη, με δραστηριότητες και συνεχείς εκδηλώσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου! Οι γαμήλιες τελετές που οργανώθηκαν το καλοκαίρι του 2008 με το πατρώο αρχαιοελληνικό τυπικό, η έκδοση του Ημερολογίου Ελλήνων 2009 με θέμα τον Μέγα Αλέξανδρο και με ενσωματωμένο Εορτολόγιο των εορτών που αναβιώνουν στις μέρες μας από τους ελληνοπρεπείς φορείς, η εγκαινίαση και σταθερή πλέον τέλεση των Ισημεριών και των Ηλιοστασίων στη Θεσσαλονίκη, οι επανειλημμένες διαλέξεις αλλά και εκδηλώσεις σε θέματα λογοτεχνίας, παρουσίασης βιβλίων, εορταστικών συνευρέσεων κλπ, προκαλούσαν ακόμη περισσότερο ενθουσιασμό και αυτοπεποίθηση στα μέλη πριν καν ακόμη αποκτήσει ο σύλλογος ολοκληρωμένη μορφή και νομική υπόσταση!

Οι σταθμοί στις δραστηριότητες αυτές, παρόλο που ο σύλλογος ηλικιακά ήταν ακόμη στα «σπάργανα», είναι τόσες και τέτοιες που ειλικρινά δεν ξέρει κανείς ποιες να θεωρήσει ως σημαντικότερες! Ενδεικτικά αναφέρουμε τη θεσμοθέτηση εκδηλώσεων προς τιμή της Υπατίας της Αλεξανδρινής την ημέρα της ελληνικής Παιδείας και των ελληνικών Γραμμάτων (των λεγόμενων «Τριών Ιεραρχών», 30/1/09, πολυπληθέστατη εκδήλωση στο ΗΛΕΚΤΡΑ ΠΑΛΛΑΣ).  Την  εντυπωσιακή σε δρώμενα, παλμό αλλά και μυσταγωγία εκδήλωση μνήμης για τους σφαγιασθέντες υπό του Θεοδοσίου Θεσσαλονικείς σε εξωτερικό κεντρικό χώρο της πόλης (πλατεία Ναυαρίνου), τη συνδιοργάνωση μαζί με τον Σύλλογο Μαραθωνίων Μακεδονίας και την Ομάδα «Ε» του Μαραθωνίου δρόμου Φίλιπποι – Δράμα, την ανάδειξη της διάσωσης του αρχαϊκού Ναού της Αφροδίτης στο κέντρο της Θεσσαλονίκης με την ενεργό και καθοριστική συμμετοχή στην ενημέρωση των πολιτών αλλά και στις μαζικές εκδηλώσεις των Θεσσαλονικιών γι αυτό το θέμα, την έκδοση του Ημερολογίου Ελλήνων 2010 με θέμα τους Θεούς του Ολύμπου, κ.ά. Και βέβαια, την επιμέλεια της κορυφαίας εκδήλωσης της ελληνικής κοσμοθεάσεως, των τριήμερων ετησίων εορτών των Προμηθείων.

Ενότητα και ομοψυχία στις δράσεις όλων των ομάδων

Σημαντικό έργο επίσης έχει επιτελέσει ο σύλλογος «Προμηθεύς Πυρφόρος» στην ενότητα της πλειονότητας των συλλόγων και ομάδων που δραστηριοποιούνται στη Θεσσαλονίκη, εργαζόμενος στην κατεύθυνση της περαιτέρω όσμωσης μεταξύ των. Πράγμα που βοήθησε έτι περαιτέρω στη διάλυσης της όποιας προϋπάρχουσας καχυποψίας, της προώθησης ειλικρινούς ανταλλαγής απόψεων μέσα απο φιλικές συναντήσεις και της εγκάρδιας πλέον σχέσης μεταξύ των, και φτάνοντας μέχρι τη διοργάνωση πολλών και ποικίλων κοινών εκδηλώσεων.

Προσδίδοντας το κλίμα της ενότητας και της σύμπνοιας στον ελληνοπρεπή χώρο της πόλης και δίνοντας το υπόδειγμα της ενωτικής αυτής κατεύθυνσης και στις άλλες μεγάλες πόλεις,  η κατεύθυνση αυτή στηρίχθηκε σε ορισμένες βασικές αρχές όπως η ισότητα στις σχέσεις μεταξύ των ομάδων και ο αλληλοσεβασμός, η αίσθηση σύνθεσης και αλληλοσυμπλήρωσης των ομάδων μεταξύ τους αντί του κερματισμού και της πολυδιάσπασης, και κυρίως η απόρριψη κάθε πλασματικής αντιπαλότητας εφόσον κοινός αντίπαλος είναι μόνον ο σκοταδισμός, απ’ όπου κι αν προέρχεται.

Δεν έλειψε ωστόσο και ο έντονος πόλεμος που δέχθηκε η κατεύθυνση αυτή από εκείνους, τους ελάχιστους μεν αλλά ικανούς σε παρασκηνιακές μεθοδεύσεις, που είτε με πρόθεση «εισοδισμού» στον ελληνοπρεπή χώρο καθοδηγούμενοι απο αλλότρια κέντρα, είτε θορυβημένοι απο τη διάθεση σύμπνοιας που εκφράζουν οι πλείστες των συλλογικοτήτων -θέτοντας έτσι σε αμφισβήτηση τις ηγεμονικές φιλοδοξίες ορισμένων- προσπάθησαν κατα καιρούς να την υποσκάψουν. Ανεπιτυχώς μέχρι στιγμής, παρά τις αήθεις ενέργειες στις οποίες προέβησαν.

Όμορφος κόσμος, ηθικός, αγγελικά πλασμένος;

Είναι τόσο ειδυλλιακά τα πράγματα όσο πιθανόν «ακούγονται» διαβάζοντας κανείς αυτές τις γραμμές; Δεν υπήρξαν σε όλο αυτό το επίτευγμα αντιδράσεις, διαμάχες, «πολεμικές», αντιπαραθέσεις, «φαγωμάρες» ή διαλυτικές ενέργειες ως «είθισται» τα τελευταία χρόνια;
Τίποτα δεν είναι τέλειο σε έναν κόσμο ατελή. Αντιθετικές δυνάμεις που σε κάθε βήμα προς θετική κατεύθυνση επεδίωξαν την ύψωση φραγμάτων και εμποδίων για λόγους ποικίλους, υπήρξαν. Προερχόμενες και κατευθυνόμενες ως επί το πλείστον από εξωγενείς παράγοντες (τους ίδιους που αναφέρθηκαν στην τελευταία παράγραφο της προηγούμενης ενότητας) οι οποίοι αντιμετώπισαν με αισθήματα ανταγωνισμού και αντιπαλότητας τον σύλλογο, έχοντας την εντύπωση ότι οι δραστηριότητες του συλλόγου προσκρούουν σε δικές τους επί του χώρου βλέψεις. Οι εξωγενείς αυτοί παράγοντες χρησιμοποίησαν ως όχημα ορισμένους «αφελείς» μέσα από τις γραμμές του ίδιου του συλλόγου οι οποίοι, εν αγνοία τους ή όχι, πάντως με ηθικά επιλήψιμες μεθόδους, ανέλαβαν τον άχαρο ρόλο να ανακόψουν και να αποσυνθέσουν όλον αυτόν το δυναμισμό εν τη γενέσει του. Μεμονωμένες μεν περιπτώσεις, μηδενικές σχεδόν αριθμητικά αλλά ωστόσο δυναμικές και «στεντόρειες». Τέτοιας δυναμικότητας και αναταραχής που προξένησαν μέγιστα κακά όχι μόνο στο σύλλογο και στη συνοχή των μελών, αλλά και στην ίδια τη διοργάνωση των Προμηθείων 2009.*

Πιστεύουμε όμως ότι φαινόμενα αυτού του είδους είναι αρκετά ώριμο πλέον το ελληνοπρεπές κίνημα να τα αντιμετωπίζει. Όχι αυταρχικά, όχι με την επιβολή «μέτρων» αλλά αντιθέτως, με ακόμη περισσότερη δημοκρατία! Με αναφαίρετο το δικαίωμα του λόγου και την ελευθερία της έκφρασης σε κάθε διαφωνούντα, με ελεύθερο το βήμα να απευθυνθεί ανοιχτά ενώπιον όλων, ώστε να κρίνεται καθείς σύμφωνα με τις απόψεις του, τις διαφωνίες του και τις προτάσεις του από το ίδιο το σώμα των μελών/πολιτών κι όχι από κάποια ελέω θεών ή σφραγίδων «ηγεσία».
Αυτή η μέθοδος ακολουθήθηκε και σε όποια φαινόμενα (εμβόλιμης και κατευθυνόμενης) πρόκλησης αναταραχής παρουσιάστηκαν στους κόλπους του νεοσύστατου συλλόγου. Δόθηκε ο λόγος χωρίς κανέναν περιορισμό στους εγκάθετους θορυβοποιούς,  ακούστηκαν απ’ όλα τα μέλη, κρίθηκαν απ’ όλους και αυτοαπομονώθηκαν, σε σημείο που να ζητήσουν οι ίδιοι τη διαγραφή τους μην αντέχοντας την ανυποληψία στην οποία σταδιακά περιήλθαν.

Μπορεί τα ελάχιστα αυτά άτομα να συνεχίζουν τη διασπορά συκοφαντιών και υβρεολογίου στοχοποιώντας μέλη του συλλόγου μέσω του διαδικτύου, κάτι τέτοιο όμως δεν μπορεί ν’ αποφευχθεί εάν κάποιος επιλέξει αυτή την αήθη  και μίζερη συμπεριφορά. Σημασία έχει το ότι η δημοκρατία και η διαφάνεια, όταν λειτουργούν χωρίς περιορισμούς, τότε η οποιαδήποτε αήθης συμπεριφορά αδυνατεί να επιπλεύσει. Σημασία έχει το ότι αποδείχθηκε πως η δημοκρατία και η διαφάνεια κάνουν εμφανή την έλλειψη ηθικών φραγμών του οποιουδήποτε, ωθώντας τον εντέλει στην οικειοθελή αποχώρηση (χωρίς αυτό να σημαίνει ότι κάθε οικειοθελής αποχώρηση για λόγους προσωπικούς, συνδέεται οπωσδήποτε με φαινόμενα ως τα άνω περιγραφέντα).
Σημασία έχει το ότι οι δημοκρατικές διαδικασίες λειτούργησαν πλήρως και αποτελεσματικά, με την ελεύθερη και χωρίς περιορισμούς συμμετοχή όλων των μελών και όχι με τις άνωθεν αποφάσεις κάποιας «πεφωτισμένης» ηγεσίας.

*Τα ίδια άτομα προκάλεσαν στη συνέχεια μεγάλη αναταραχή και στα Προμήθεια 2010. Μέσω του συγκεκριμένου ατόμου το οποίο λειτουργούσε ως ενεργούμενο και το οποίο τύγχανε μέλος της Επιτροπής Προμηθείων απο το 2008, διέσπειραν στο διαδίκτυο ψεύδη και συκοφαντίες για τους διοργανωτές των Προμηθείων αλλά και για τον ίδιο το θεσμό. Το οτι η αναταραχή που προκάλεσαν ήταν όχι μόνο εσκεμμένη και συνειδητή αλλά επίσης και κατευθυνόμενη απο τις ίδιες δυνάμεις που προαναφέρθηκαν, είναι ηλίου φαεινότερο.
Στις 24/5/2010, μετά απο ανοιχτή ψηφοφορία των μελών της Επιτροπής Προμηθείων, το συγκεκριμένο άτομο αποπέμφθηκε από την επιτροπή διοργάνωσης του θεσμού.

«Ανήκω» στον Σύλλογο ή μου ανήκει;

Είναι συνήθης η έκφραση «ανήκω στον Σύλλογο Τάδε». Ως εκφορά εν τη ρύμη του λόγου, ουδέν το μεμπτό. Επειδή όμως οι λέξεις και οι φράσεις ενέχουν ιδιαίτερη δυναμική που πολλές φορές φορτίζουν με αρχέτυπα αλλοιωμένων συνειρμών τις συνειδήσεις, θέλουμε να επισημάνουμε τα εξής:

Οι σύλλογοι και οι οποιεσδήποτε ομαδοποιήσεις δεν είναι θέσφατα αμετακίνητα στον τόπο και το χρόνο που οφείλουν να απαιτούν υποταγή από τα μέλη τους. Εννοείται ότι κάθε μέλος οποιουδήποτε συλλόγου, έχει υποχρέωση να τηρεί τις καταστατικές αρχές που από κοινού ψηφίστηκαν και τις οποίες έχει συνυπογράψει. Πεποίθησή μας όμως είναι ότι κανένα μέλος, κανενός συλλόγου, ΔΕΝ ανήκει στο σύλλογο στον οποίο είναι εγγεγραμμένο, αλλά αντιθέτως, ο σύλλογος ΑΝΗΚΕΙ στα μέλη του! Τους συλλόγους δεν τους κάνουμε για να αυτοεγκλωβιστούμε σ’ αυτούς γιατί κάτι τέτοιο θα ήταν ανόητο, ούτε για να ΑΝΗΚΟΥΜΕ σ’ αυτούς. Οι σύλλογοι δεν είναι παρά όργανα διεκπεραίωσης, τους δημιουργούμε για να μας διευκολύνουν στις πρακτικές ανάγκες που προκύπτουν και για να αντεπεξέλθουμε στις υποχρεώσεις που θέτουν η νομοθεσία και η νομολογία του κράτους. Αφού ΕΜΕΙΣ τους δημιουργούμε τους συλλόγους, ΑΥΤΟΙ ανήκουν σ’ εμάς (στα μέλη) και ΟΧΙ εμείς σ’ αυτούς! Με άλλα λόγια, οι κάθε είδους σύλλογοι είναι απλώς όργανα που μας διευκολύνουν να υλοποιήσουμε στόχους και να παράγουμε έργο, και όχι γραφειοκρατικές τροχοπέδες για να εγκλωβίζουν τα μέλη τους στερώντας τους τη δημιουργικότητα και τη φαντασία στις δράσεις και στις επιλογές. Πολύ δε περισσότερο, οι σύλλογοι δεν είναι σχηματισμοί ελέγχου της προσωπικής ζωής και της συνείδησης των ανθρώπων που μετέχουν σ’ αυτούς και κυρίως, πρόκλησης ενοχών στα μέλη τους!

Όχι «ιερατικού» τύπου ιεραρχίες

Οι σύλλογοι, μας ΑΝΗΚΟΥΝ και ΔΕΝ τους ανήκουμε! Όποιος έχει την οποιαδήποτε διαφωνία σε διάφορες αποφάσεις και θέσεις, πρέπει να έχει εκ του καταστατικού τη δυνατότητα να την εκφράσει ευθαρσώς – σεβόμενος πάντα τις καταστατικές αρχές που έχει υπογράψει ως μέλος – και να επιχειρηματολογήσει ανοιχτά υπέρ της άποψής του. Αν δεν γίνει δεκτή η γνώμη του απ’ την πλειοψηφία, οφείλει να σεβαστεί τις αποφάσεις της (χωρίς να «μουτρώνει» ή να «απειλεί» με αποχώρηση διότι κάτι τέτοιο δηλώνει ανωριμότητα και ανευθυνότητα), ζητώντας παράλληλα να καταγραφεί η διαφωνία του, γιατί αυτό σημαίνει δημοκρατικές διαδικασίες.

Να καταγραφεί η γνώμη του αλλά ωστόσο να εργαστεί για τις αποφάσεις που πάρθηκαν από την πλειοψηφία. Διότι αν δεν εργαστεί γι αυτές, δεν δικαιούται να απαιτήσει να εργαστούν οι άλλοι όταν στην επόμενη απόφαση γίνει δεκτή η δική του θέση. Αν όμως ο καθένας εργάζεται μόνο για τις αποφάσεις με τις οποίες συμφωνεί, παύει κάθε συλλογικότητα και ο σύλλογος μετατρέπεται σε παζλ αντιμαχόμενων παρατάξεων. Πράγμα ουδόλως ελληνικό διότι «κομματικοποιεί» το μέχρι χθες αρραγές σύνολο!

Οποιοσδήποτε πιστεύει ότι διαθέτει δυνάμεις και ιδέες να προσφέρει ακόμη πιο ενεργά, πρέπει να έχει τη δυνατότητα να θέτει υποψηφιότητα για μια θέση στα όργανα διοικήσεως ζητώντας την έγκριση προς τούτο των υπολοίπων μελών. Κι όταν «κατακτήσει» τα ανώτατα κλιμάκια της διοίκησης, να είναι έτοιμος να αντικατασταθεί δίχως γογγυσμούς και «κακίες» αν τα υπόλοιπα μέλη τον κρίνουν – για οποιοδήποτε λόγο, δικαίως ή αδίκως – ως ανεπαρκή στις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει. Αλλά ακόμη κι αν αποδειχθεί επαρκέστατος επί μακρού χρόνου, σωστό και συνετό είναι το να είναι δεκτικός, αν χρειαστεί, στην παραχώρηση της θέσης του κάποια στιγμή σε άλλον. Γιατί κάθε σχήμα χρειάζεται ανανέωση για να μην οδηγηθεί σε λιμνάζοντα ύδατα. Γιατί κανένας δεν πρέπει να είναι ισόβιος σε ανώτατα όργανα διοικήσεως. Αλλιώς, οδηγούμαστε σε θλιβερές καταστάσεις κλειστών συστημάτων με «ιερατικού» τύπου ιεραρχίες, με «χειροκροτητές» και με «αυλές»…

Πρέπει να στηρίζουμε τις ηγεσίες

Είναι πολύ σημαντικό ωστόσο να κατανοήσουμε το ότι τις αιρετές ηγεσίες, για να είναι σε θέση να αντεπεξέλθουν στο έργο τους, πρέπει ενεργώς να τις στηρίζουμε οι υπόλοιποι ως μέλη. Η ύπαρξη εσωτερικής αντιπολίτευσης μόνο για την αντιπολίτευση, είναι το χειρότερο πράγμα για μια συλλογική οντότητα γιατί φρενάρει κάθε πρωτοβουλία. Ο πρόεδρος και τα εντεταλμένα μέλη της διοίκησης (τα οποία έχει εκλέξει η πλειοψηφία των μελών), πρέπει να είναι σε θέση να εργαστούν δίχως την αίσθηση ότι τους περιμένουν «με το τουφέκι στη γωνία» για να τους επικρίνουν στο πρώτο στραβοπάτημα. Μόνο οι νεκροί δεν κάνουν λάθη! Και δεν υπάρχει ουδεμία περίπτωση να είναι παραγωγικός ο πρόεδρος ενός συλλόγου εάν, με προσχήματα γραφειοκρατικής νοοτροπίας, του στερείται η δυνατότητα να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες όταν και όπου χρειαστεί!

Δεν είναι μεν ιδιοκτησία των εκάστοτε προέδρων οι σύλλογοι, αλλά και ούτε αποστερούν από τις εκλεγμένες ηγεσίες τη δυνατότητα πρωτοβουλιών. Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι σε κάθε ενέργεια, οι ανθρώπινες μονάδες είναι που κάνουν τη διαφορά. Ο Έλληνας ενεργούσε πάντοτε ατομικά θέτοντας τη σφραγίδα της προσωπικότητάς του σε κάθε του ενέργεια, και εκφραζόταν δια μέσου του συνόλου συλλογικά. Αν αποστερήσεις τον Έλληνα από την ατομική πρωτοβουλία, του αποστερείς την προσωπικότητα και τον μετατρέπεις σε άβουλο ον μιας πλαδαρής και άνευρης μάζας.

Οι εκάστοτε ηγεσίες χρειάζονται λοιπόν τη στήριξή μας. Φωνασκίες περί του αντιθέτου στα πλαίσια ενός συλλόγου, υποκρίπτουν συνήθως προθέσεις «καπελώματος» από παράγοντες είτε ιδιοτελείς είτε φερέφωνων  αλλότριων συμφερόντων.

Ζωντανές οντότητες

Με άλλα λόγια, οι σύλλογοι είναι ζωντανές οντότητες αποτελούμενες από κύτταρα (τα μέλη). Πρέπει να εργάζονται όλα τα μέλη, το καθένα με τη δική του προσωπικότητα και πρωτοβουλία δράσης για τους κοινούς στόχους που τα ίδια έχουν ψηφίσει και συναποφασίσει, όπως με την ίδια «ομοψυχία» λειτουργούν τα κύτταρα ενός οργανισμού. Η ύπαρξη εσωτερικής αντιπολίτευσης για την αντιπολίτευση (για λόγους εγωισμού, αρχομανίας ή λόγω εισχώρησης ξένων και κακόβουλων δακτύλων κλπ), παραλύει τη συλλογική οντότητα όπως παραλύει ο οργανισμός από τη δράση των καρκινικών κυττάρων.

Αυτές τις αρχές (ανάμεσα σε άλλα) προσπαθούμε να εφαρμόσουμε στον Προμηθέα Πυρφόρο. Το αν πετύχουμε να συνεχίσουμε εν υγεία και ζωτικότητα ή εάν αναπτυχθούν κακοήθη νεοπλάσματα, είναι ένα «στοίχημα» που σε κάθε οργανισμό τίθεται εκ νέου με τον ερχομό του στη ζωή. Η ομαλή και υγιής συνέχεια εξαρτάται πάντοτε από την ετοιμότητα και τα δημοκρατικά αντανακλαστικά των ίδιων των μελών του οργανισμού.

Το μεγαλύτερο τμήμα του κειμένου αυτού, γραμμένου υπό μορφή άρθρου απο τον Γιώργο Φωτεινό, δημοσιεύτηκε στο τεύχος 96 (Απριλίου – Μαϊου 2009) του περιοδικού ΙΧΩΡ (απ’ όπου και η σχετική φωτο).

Advertisements

2 Σχόλια »

  1. ενα τηλ επικοινωνιας

    Σχόλιο από πλουταρχος | Αύγουστος 16, 2016


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: